marți, 17 noiembrie 2009

Iarna nu-i ca vara, nici macar ca toamna

Vineri seara ne urcam in masina, eu si fratii Diac (Mihai si Paul) cu ganduri mari, pentru o tura de munte dusa la extrem. Sa facem aproape toata creasta muntilor Rodnei, din pasul Rotunda pana pe Pietrosul Rodnei apoi sa coboram in Borsa, cu rucsaci cat mai usori (3-4 kg)!
Ajungem noaptea la 2 la Sanatoriul din Rotunda si imediat ne instalam confortabil intr-o casa parasita. Dimineata ne trezim devreme cu pofta mare de mers. La ora 6 dimineata plecam, iar dupa cativa pasi (de-ai lui Mihai) deja suntem in Pasul Rotunda (1271 m). Surpriza mare, zapada deja isi face simtita prezenta, iar cu siguranta lipsa echipamentului de iarna isi va face simtita prezenta. Cu cat crestem in altitudine, zapada este mai mare, iar noua ne este mai dificil sa ne deplasam. Dar ajungem pe varful Ineut (2222 m), iar dupa nu mult timp ajungem si pe vf. Ineu  (2279 m). De aici se poate admira lacul glaciar Lala, dar si un splendid peisaj alpin.Totusi este tarziu..inca 4 ore de lumina si nu am facut decat un sfert de creasta. De aici marim pasul si in scurt timp trecem de alte varfuri pana a ajunge pe varful Gargalau (2158 m). Vremea nu se anunta prea fantastica,rafale puternice de vant, ceata, frig, apa din adidasi si oboseala fizica impreuna cu  mersul noaptea pe creasta ne inspaimanta putin. Suntem obositi, dupa un traseu de 16 (vara) ce l-am realizat in 8 ore (iarna), si sceptici asa ca ne gandim la o solutie de retragere. Plecam spre pasul Prislop, dar intunericul si padurea deasa ne incurca planurile si ajungem pe un drum forestier care pana la urma ne scoate in soseaua nationala. De aici, o masina si pe la 9 seara ajungem la masina, iar la 1 noaptea suntem in Iasi, obositi, dar incantati de traseu, vreme. Totusi cu gandul ca am mai invatat ceva, iarna nu-i ca toamna, cel putin la munte!

vf. Ineu (2279 m) al doilea ca inaltime din Carpatii Orientali

Aveti aici pozele lui Mihai si ale lui Lucian

1. Frumoase poze, si frumoasa tura. Totusi tin sa mentionez ca nu eram chiar in adidasi. Singurul lucru care mi-a lipsit mie erau parazapezile :D