joi, 22 octombrie 2009

Olanda....sau tara papucilor de lemn

I. Primul contact cu tara morilor de vant

Dupa cateva ore de alergat dintr-un tren in altul, din Germania in Olanda, in sfarsit ajungem in Venlo. De acolo, mai este putin pana in Roosendal, unde vom petrecem prima noapte din Olanda! Ajungem neasteptat de repede, si pentru gazdele noastre, care totusi ne integreaza in atmosfera placuta a familiei tipice olandeze. Nu rezistam mult in fata jocurilor video, asa ca a doua zi ne trezim vizitand Roosendalul (un oras micut din S Olandei).

Pentru ca timpul nu este punctul nostru forte, imediat urcam in tren, directia Dordrecht... Prietenii nostri olandezi ne sunt foarte buni ghizi, aflam ca este cel mai vechi oras din Olanda , construit in 1049, atestat ca oras in 1220. Mai aflam de altfel ,ca, datorita unei inundatii (Sfanta Elisabeth 1421), peste 100 000 oameni au murit , orasul devenind o insula. Astazi, este un oras turistic, un oras al culturii , al festivalurilor, fiind dominat de cele 7 biserici si catedrale, si imprejmuit de cele 3 rauri care isi gasesc confluenta in apropiere.

Punctul de informare turistica si cele 12 comori ascunse ale Dordrechtului

Fostul port pescaresc, acum port pentru amabcatiuni de lux

Unul din multele canale ce strabate orasul in lung si lat

View from the top of Onze-Lieve-Vrouwe-Kerk

Iar dupa o plimbare de cateva ore prin oras, ne relaxam intr-un parculet dragut din centru. Urmeaza sa vizitam Kinderdike , una din cele mai cunoscute atractii turistice din Olanda. Un set de 19 mori de vant, ce dateaza din anii 1750, aliniate simetric deoparte si de alta a polderelor , folosite in trecut la pomparea apei si drenarea terenurilor, fac din acest complex de mori de vant cel mai recunoscut monument UNESCO din Olanda! Iar unele mori de vant inca sunt locuite, ceea ce le face si mai atractive!!

Aceasta defatare a durat cateva ore, in care ne simteam de-a dreptul uimiti de spectacolul oferit de , poate singurul loc mai natural din Olanda. Aflam, ca, in iernile reci aici se aduna sportivi care se intrec ntr-un concurs nebun...patineaza pe lacurile inghetate 40 km, o cursa ce poate tine o zi intreaga.

Seara ne pregatim de distractie , mergem in Breda, un oras ce este mai mult viu noaptea decat ziua. Centrul istoric este agitat de tineri veniti in cluburile ce sunt insirate pe toate stradutele. Atmosfera in cluburi este placuta, relaxanta, doar noi suntem obositi si pe la 3 dimineata cedam tentatiei de a visa.

Catedrala centrala din Breda...sau Grote Kerk....cu un turn de 97 de m

A doua zi planul este de a vizita mult laudatul Amsterdam, orasul tolerantei si a multiculturalitatii. Un oras cu o arhitectura simpla, neimpresionant :( , agitat, murdar .

Piata centrala si hotelul Madame Tussaud

Una din atractiile orasului...plimbarea pe canale

Parcurile sunt putinele oaze de liniste si relaxare

Marile atractii ale Amsterdamului sunt cafenelele si muzeele specifice

Dupa-amiaza alergam spre stadionul central din Amsterdam, de unde plecam spre Heeg..